Pokud někdo chce, aby byl pro jiné uživatele internetu nepopsaným listem, aby se o něm ve virtuálním světě vůbec nic nevědělo, snaží se, aby tam nezanechal žádnou stopu. Zatímco ti, kdo si vědomě pořizují vlastní internetové stránky, touží po pravém opaku – tedy aby si jich někdo všiml. A to aby si jich všiml pokud možno co největší počet těch, o jejichž přízeň se tu ucházejí, o které jim jde.
Není na tom nic objevného, že? Ale navzdory tomu jako by se to právě mezi vlastníky internetových stránek hemžilo těmi, kdo nechtějí být nalezeni. Těmi, kdo si jednoduše pořídí svůj web, něco na něm publikují a tím to pro ně skončí. Stránku mají, a teď se, internete, snaž.
A internet se možná i snaží. Ale veškeré takové snažení vychází naprázdno. Majitele takové stránky i s touto zpravidla nikdo nenalezne. Jsou sice na síti, ale jako by tam nebyli. A to proto, že jejich weby vesměs trpí všemožnými nedokonalostmi, technickými stejně jako designovými, nevedou na ně zpětné odkazy ani není vedena smysluplná reklamní kampaň, neobsahují ani pravidelně obměňovaný a atraktivní obsah, který by přilákal a udržel věrné návštěvníky. A i v těch klíčových slovech je tam docela zmatek.
Je nasnadě, že něco takového internetové vyhledávače zrovna nezaujme. To je něco docela jiného, než co dokážou s podobnou stránkou udělat seo služby. A je pochopitelné, že pokud taková stránka není optimalizovaná, tedy uzpůsobená právě pro potřeby internetových vyhledávačů, objeví se v těchto hledajícím v nejlepším případě na nějakém tom hodně zapadlém místě na konci seznamu odkazů, kam už nikdo z těch, kdo hledají, nezavítá.
A když na takovou stránku nikdo nechodí, je logické, že se ani nikdo nedozví o tom, co se na ní prezentuje. Ani kdyby to bylo to nejlepší z nejlepšího, ani kdyby se tam nabízelo něco, co nikdo jiný nikde jinde nenabízí.
Je to smutné, ale je to tak. Jsou mezi námi prostě stále ještě mnozí lidé, kteří neznají SEO. A tudíž svět nezná je. I když by se na tom dalo odborným zásahem mnohé změnit.