I když dva dělají zdánlivě totéž, není to vždy totéž. A totéž to není dokonce ani tehdy, když to totéž je. Zkrátka a dobře v dnešním globalizovaném světě, kde může kdokoliv odkudkoliv konkurovat komukoliv jinému, záleží na renomé každého podnikatele dost možná víc než kdy jindy. A každý podnikatel a každá firma si tak musí vybudovat pověst, na kterou budou lidé při jejím posuzování sázet. A která možná o kdečem rozhodne.
Pokud se pak buduje takové renomé, má vždycky aspoň o trochu navrch ten, kdo má reprezentativnější sídlo. Je jasné, že lidé důvěřují víc tomu, kdo sídlí na atraktivní adrese, než tomu z místa, o kterém třeba ani nikdy neslyšeli. A v touze z toho těžit pak podnikatelé usilují o to, aby měli své sídlo na nejlepší představitelné adrese.
Jenže takových sídel je mnohem méně než firem a podnikatelů toužících v nich působit. A obvykle je to i drahá záležitost, na kterou by jen tak nějaký soukromník neměl. A tak zkrátka musí kdekdo pracovat na nezajímavém místě, kde se se svou firmou uživí. Ale ani pak nemusí přijít o prestiž, protože si může k tomuto působišti pořídit i virtuální sídlo.
Když se vybere pro takové sídlo firmy Ostrava, hned to zní líp, než když někdo působí třeba… Teď mě nenapadá žádný název místa, které by se dalo zmínit a bylo současně natolik běžné, abych jím nikoho konkrétního neurazil. Kdo má firemní adresu na dobrém místě v Ostravě, má hned lepší zvuk a tedy i větší naději, že o něj bude projeven zájem. A nikdo přece nemusí vědět, že jde ve skutečnosti jenom o adresu, na které někdo dotyčnému podnikateli za malý peníz přebírá a zpracovává korespondenci a případně nabízí pár dalších služeb.
A proto si kdekdo z podnikatelů virtuální sídlo pořídí. A i vy můžete. Nebude vás to nic moc stát a budete vypadat hogo fogo, i když ve skutečnosti… Nikomu to přece neublíží. A obchody se budou aspoň víc hýbat.