Je faktem, že dnes žijeme nejen v reálném světě, ale i v tom internetovém. Přes něj se bavíme s přáteli i rodinou, posíláme dopisy, sledujeme filmy či seriály nebo nakupujeme. A to vše z pohodlí domova. Není divu, že jsme si jej tak oblíbili.
Tento trend se ještě zvýšil, když se internet stal dostupným prakticky pro každého, a to nejen díky chytrým telefonům, jejichž cena stále klesá, ale také díky volné wi-fi, kterou dnes nabízí mnoho veřejných prostor.
Je jen pochopitelné, že se tomu přizpůsobili i obchodníci. Ti ihned vytušili novou škálu možností, jak nalákat nové zákazníky. Začali si tedy budovat kromě klasických, kamenných sídel i ta virtuální, tedy své internetové stránky. Ty má dnes každá firma, od velkých koncernů po malé rodinné podniky.
Platí to i o všech formách podnikání, ať už se jedná o akciovou společnost, s. r. o., nebo jakoukoliv jinou. Ovšem otázkou je, co nám například virtuální sídla s. r. o. mohou nabídnout na rozdíl od kamenných prodejen. Je totiž fakt, že obojí má své výhody i nevýhody.
V první řadě je to omezený kontakt s lidmi. Zde s nimi prakticky nikdy přímo nemluvíte, nýbrž komunikujete pomocí e-mailů nebo instantní chatovací aplikace. To může být pro někoho nevýhoda, neboť tak nevidí toho, s kým mluví, neslyší jeho hlas, nevidí řeč těla. Naopak introverti tento fakt budou brát jako výhodu.
Dále zde máme větší nabídku zboží. Může se totiž poslat z jakéhokoliv skladu, a nezáleží na tom, zda je zrovna přímo na prodejně k dispozici. Na druhou stranu na něj budete muset i několik dní čekat, než vám jej zvolená kurýrný služba doveze.
Opominout nelze ani fakt, že nákup přes internet můžete udělat z pohodlí domova. Nemusíte se tedy například v nečase či v zimě na ledovce trmácet například do vedlejšího města, kde má daný obchod nejbližší pobočku.
Celkově se dá říci, že výhody převažují nad nevýhodami. A vypadá to, že to tak ještě nějakou dobu zůstane.